Missie
Voor een kansrijke deelname aan de Nederlandse maatschappij is het belangrijk
dat leerlingen een eigen identiteit ontwikkelen. Afkomst en moedertaal zijn
een belangrijk onderdeel van deze identiteit. De Dubbeldekker geeft ruimte aan
moedertaal en verbindt deze met het Nederlands om de leerlingen zo optimaal tot
bloei te laten komen.
Visie
Kinderen ervaren onderwijs als uitdagend en stimulerend als het onderwijs aansluit
op de zone van de naaste ontwikkeling (Vygotsky, 1896). We kijken naar wat de
leerling kan en van daaruit werken we aan de uitdagende leerdoelen voor dit kind.
Door onze leerling aan te spreken op een niveau dat net buiten het bereik van wat
het kind kan, daag je het kind uit. Kinderen voelen zich sterk door:
• Plezier en geloof te hebben in hun eigen kunnen (competentie en veiligheid).
• Verantwoordelijkheid te mogen nemen (autonomie).
• Zich gewaardeerd voelen door zichzelf en anderen (relatie) (Luc Stevens, 2002).
Onze drijfveer
Wij bieden iedere leerling
gelijke kansen om zich
zo breed mogelijk te ontwikkelen
en bereiden hen voor
op een kansrijke deelname aan
onze maatschappij.
Onze waarden
•Groei in (basis)vaardigheden
•Autonomie & verantwoordelijkheid
•Professionaliteit & transparantie
•Creativiteit & beweging
•Betrokkenheid
•Trots